پری دریایی

سلام.من تو وبلاگم هرچی دوست دارم مینویسم.

پری دریایی

سلام.من تو وبلاگم هرچی دوست دارم مینویسم.

سلام.من تو وبلاگم با توجه به حال و حوصلم هر مطلبی دوست داشته باشم می نویسم.
خوشحال میشم نظر بدید.

پیام های کوتاه
  • ۱ خرداد ۹۳ , ۱۰:۵۳
    تمام
  • ۲۵ ارديبهشت ۹۳ , ۰۹:۲۹
    ...
يكشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۷ ق.ظ

اموزش شماره دوزی روی حوله

 

doz16

● مواد لازم:
▪ تور شماره دوزی مستطیل شکل با طولی برابر با عرض حوله به اضافه ۴ سانتی متر و به عرض ۵ سانتی متر
▪ سوزن مخصوص شماره دوزی
▪ سوزن ته گرد
▪ قیچی
▪ حوله کوچک دستی یا لیف حوله ای
▪ نخ گلدوزی به رنگ سفید و آبی…

 

● طرز تهیه:
نقشه ی این حاشیه شماره دوزی در تصویر شماره (۲) آمده است. با توجه به ابعاد حوله و در نتیجه طول و عرض حاشیه مورد نظر، محدوده مستطیل حاشیه را ابتدا با مداد و سپس با کوک ساده مشخص کنید. ( تصویر ۳)
پس از تعیین عرض و طول مستطیل براساس تعداد خانه های مورد نیاز در شماره دوزی و نقشه طرح، دوخت را آغاز کنید.
(همان طور که می دانید دوخت شماره دوزی به صورت ضربدری بر روی هم انجام می گیرد و هر دوی این کوک های مورب در یک مربع واقع شده است.)
در پایان، با در نظرگرفتن ۵/۱ الی ۲ سانتی متر در اطراف حاشیه شماره دوزی شده، مقدار اضافی را قیچی کنید.
این میزان ( ۵/۱ الی ۲ سانتی متر) در اطراف حاشیه را ابتدا تو گذاشته و سپس در محل مورد نظر بر روی حوله با سوزن ته گرد متصل کنید. این اتصال موقتی را با کوک های دستی یا چرخ خیاطی به صورت محکم و ثابت درآورده و به این طریق حوله تان را با ابتکاری ساده و راحت زینت بخشید.

منبع:ویستا

  • فاطمه جلالپور

نظرات  (۲)

نماز روزه هاتون قبول

از غافلان حساب دلم را جدا کنید
حرف و حدیث کهنه خود را رها کنید
چیزی به شب نمانده به خلوت که می روید
قدر است، قدری دل شکسته ی مارا دعا کنید
التماس دعا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی