پری دریایی

سلام.من تو وبلاگم هرچی دوست دارم مینویسم.

پری دریایی

سلام.من تو وبلاگم هرچی دوست دارم مینویسم.

سلام.من تو وبلاگم با توجه به حال و حوصلم هر مطلبی دوست داشته باشم می نویسم.
خوشحال میشم نظر بدید.

پیام های کوتاه
  • ۱ خرداد ۹۳ , ۱۰:۵۳
    تمام
  • ۲۵ ارديبهشت ۹۳ , ۰۹:۲۹
    ...
سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۲۳ ق.ظ

کتاب هایتان را جا بگذارید

جمله معروفی هست که میگوید: “بخوانید و رها کنید!”بسیاری از ما پس از آنکه کتابی را خریداری می‎کنیم و مطالعه‎اش می‎نماییم ، در کتابخانه‎های خود انبار می‎کنیم وممکن است سال‎ها به سراغ آن کتاب نرویم. چه خوب است این‎چنین کتاب‏‎ها را به جای آنکه در کتابخانه انبار کنیم،به دیگران بدهیم تا آن‎ها نیز این کتاب را مطالعه نمایند.

شما می‎توانید کتابی که مطالعه کرده‎اید را در مترو، روی صندلی اتوبوس، درون تاکسی، روی صندلی‎های دانشگاه، درون پارک، روی شاخه های یک درخت(!) و … جا بگذارید! یا آن را به دوستان و آشنایانتان بدهید. از آن‎ها نیز بخواهید این کتاب‎ها را مانند شما جا بگذارند یا به دیگران بدهند.

در ویکی پدیا عنوان شده:

کتاب در گردش (به انگلیسی: BookCrossing)‏ در واقع به معنای رها کردن کتاب در مکانهای عمومی است تا بوسیله اشخاص دیگر برداشته شود و بعد از خوانده شدن، بار دیگر در مکانی عمومی رها شود تا دیگر افراد نیز از آن کتاب بهره مند شوند.

عضو شدن در این کمپین بین‌المللی رایگان است و افراد می‌توانند با ثبت‌نام در سایت، آمادگی خود را برای جا گذاشتن کتاب‌شان و یا بخشیدن آن به یک دوست اعلام کنند و با برچسب منحصربه‌فردی که برای کتاب‌شان طراحی می‌شود‌، سرنوشت آن را دنبال کنند.

«کتاب تنها یک دوست نیست، بلکه برای‌تان دوست هم پیدا می‌کند»؛ این شعار کسانی است که عضو کمپین بین‌المللی «کتاب در گردش» هستند و آثاری را که مطالعه کرده‌اند به رایگان و بدون هیچ ادعایی در مکان‌های عمومی جا می‌گذارند تا افراد بیش‌تری از آن‌ها استفاده کنند.

وب‌سایت Book Crossing در توضیح فعالیت‌های این گروه نوشته است: این یک کتابخانه جهانی است؛ شبکه اجتماعی هوشمندی که ادبیات را گرامی می‌دارد و به کتاب‌ها جان دیگری می‌بخشد. «کتاب در گردش» به کتاب‌ها هویتی بی‌همتا می‌بخشد؛ همان‌طور که کتابی از دست یک خواننده به دست دیگری می‌رسد‌، همه آن‌ها را در یک فضای شبکه‌مانند به هم متصل می‌کند. در حال حاضر یک میلیون و 420 هزار و 996 نفر در این زمینه فعالیت دارند و 10 میلیون و 812 هزار و 418 کتاب در 132 کشور جهان در گردش است.

1428217457940_789.jpg

 


  • فاطمه جلالپور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی