پری دریایی

سلام.من تو وبلاگم هرچی دوست دارم مینویسم.

پری دریایی

سلام.من تو وبلاگم هرچی دوست دارم مینویسم.

سلام.من تو وبلاگم با توجه به حال و حوصلم هر مطلبی دوست داشته باشم می نویسم.
خوشحال میشم نظر بدید.

پیام های کوتاه
  • ۱ خرداد ۹۳ , ۱۰:۵۳
    تمام
  • ۲۵ ارديبهشت ۹۳ , ۰۹:۲۹
    ...
شنبه, ۷ تیر ۱۳۹۳، ۰۸:۴۲ ق.ظ

روش پرورش گل رز در گلدان

k8gp3d42

روش پرورش گل رز در گلدان

گل رز مینیاتوری (رز مینیاتوری چینی) بهترین نوع از گل رز برای پرورش در داخل خانه است. این رز نمونه کوچکتری از رز فلوریبوندا بوده و نگهداری از آن در گلدان های کوچک بسیار ساده است. اگر از رز مینیاتوری به اندازه کافی مراقبت کنید این توانایی را دارد که تا ۶۰ سانتی متر در داخل خانه رشد نماید.

دستورالعمل

۱٫ گل رز مینیاتوری را در داخل گلدانی با عمق ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر قرار دهید. دقت کنید که گلدان سوراخ زهکشی داشته باشد.

۲ . خاک اطراف توده ریشه را با دست نرم کنید و ریشه ها را از هم باز نمایید. گیاه را به مرکز گلدان انتقال داده و سپس گلدان را با مخلوط خاک گلدان (حاوی ورمیکولیت و پرلیت) پر کنید. خاک مخلوط اطراف ریشه را محکم کنید تا هیچ هوایی در خاک باقی نماند.

۳٫ گلدان خود را در مقابل پنجره ای رو به جنوب و یا غرب قرار دهید تا مطمئن شوید گل رز به اندازه کافی در معرض آفتاب قرار می گیرد. بر اساس روش های باغبانی دانشگاه ایالتی آیووا، گل رز باید حداقل ۶ ساعت از روز را در معرض تابش مستقیم آفتاب باشد. هر چند هفته یکبار گلدان را بچرخانید تا همه قسمت های گل به طور مساوی رشد کنند. درجه حرارت ایده آل برای گل رز در داخل خانه ۱۵ (و بیشتر) درجه سانتی گراد است.

۴ . گل رز مینیاتوری نیاز به آبیاری مداوم دارد و هرگز نباید خاک آن خشک شود. سطح خاک را با فرو بردن انگشت در آن بررسی کنید. در صورتی که خاک خشک بود بلافاصله به گل آب بدهید. با استفاده از یک آب پاش کوچک خاک را مستقیما آبیاری کنید و این روند را آنقدر ادامه دهید تا آب از سوراخ زهکشی گلدان خارج شود. برگ های گیاه را خیس نکنید چون این کار ممکن است باعث کپک زدن آن ها شود.

۵ . گلدان را روی ظرفی پر از سنگ های کوچک و یا ریگ قرار دهید. در داخل ظرف آب بریزید و مطمئین شوید که سطح آب ظرف به پایه گلدان نمی رسد. این کار رطوبت اتاق را افزایش داده و از زرد شدن و پوسیدگی برگ ها جلوگیری می کند. روش دیگر برای این کار استفاده از دستگاه مرطوب کننده فضای اتاق است.

۶ . در مرحله گل دهی، چند بار در ماه به گلدانتان کود غنی شده با پتاسیم اضافه نمایید. از یک چهارم غلظت عادی کود استفاده کنید تا رز مینیاتوری شما بر اثر افزایش میزان کود آسیب نبیند.

۷ . شکوفه های پژمرده را توسط قیچی باغبانی جدا کنید. برای این کار گل و برگچه های آن را از ساقه و تا قبل از اولین برگ قطع کنید. تمام برگ های زرد، بیمار و یا پژمرده گل را نیز از آن جدا کنید. ساقه های پوسیده را نیز بچینید تا نور آفتاب به مرکز بوته برسد.


 

  • فاطمه جلالپور

نظرات  (۲)

  • رضا علی همتی
  • سلام خسته نباشین با آرزوی قبولی طاعات وعبادات @ممنون از مطالبتون از مطلب پرورش گل رز استفاده کردم @ قبل ماه رمضان رفتین چادگان ؟ تابستون خوبی داشته باشین
  • رضا علی همتی
  • راستی حال خانم آقاشاهی چطوره خوب شدن ؟ ؟
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی